Mindfulness training Schijndel

5 bijeenkomsten
Dinsdagavond,
Data: 29 oktober, 5 november, 12 november, 19 november, 26 november 2019
Tijd: 19.30 – 21.00 uur
Trainer: Caroline Branten
Locatie: Yogastudio bewegingsenergie, Leemweg 12, 5482 WD Schijndel
Bij mooi weer trainen we buiten.
Kosten: € 155,- inclusief werkmateriaal en mp3 opname

Inhoudelijke informatie
1.Bewustwording van jouw lichaam en jouw energie
2.Je leert stevig met je voeten op de grond staan
3.Hoe laat je los?
4.Omgaan met stress
5.Hoe behoud je rust in het dagelijkse leven

Al de oefeningen maken een koppeling naar jouw persoonlijke situatie met gerichte pro-activiteit.

Trainer: Caroline Branten
Caroline Branten verzorgt mindfulness trainingen in Schijndel.
Ik heb ervaring als trainer en lifestylecoach, natuurgeneeskundig therapeut en yogadocent
Bij mij draait het om de beweging van energie in lichaam en geest. Waar de energie geblokkeerd is kan deze niet stromen, er is dan geen opening voor nieuwe dingen in het leven. Door mijn achtergrond ben ik in staat een verbinding te maken tussen persoonlijke ontwikkeling, ontspanning, gezondheid en welzijn.

Wat is mindfulness precies?
Mindfulness is een mind training, dit betekent aandacht geven aan wat er van binnen gebeurt, van moment, tot moment. Met als kwaliteiten niet oordelen, acceptatie, nieuwsgierigheid en vriendelijkheid. Met mindfulness ontwikkel je de kwaliteit van aandacht; waar je aandacht naar toegaat gaat ook jouw energie naar toe. Je krijgt meer focus en helderheid, je voelt je meer verbonden met jezelf, de ander en je omgeving. Je leert je aandacht naar het hier en nu te brengen, je leert bewustere keuzes te maken, effectiever te zijn en creatiever Je krijgt meer plezier in je leven en je werk. Je leert genieten van de kleine dingen en je zit beter in je vel.

Mindfulness training is als een mentale gymnastiek, je traint je aandachtspier, je richt je aandacht op een object van jouw keuze, dat kan je adem zijn, een gevoel, een geluid, de natuur of een geur, en je zoemt in. Wordt je hierin afgeleid observeer je de afleiding, je ontspant, je laat de afleiding los en breng je aandacht weer terug in het hier en nu, zo train je in focus een gerichte aandacht, bij regelmatig oefenen ontwikkel je deze concentratie. Bij een open gewaarwording, zoemt je uit, je kijkt in een vogelvluchtperspectief naar het grotere geheel, alles mag er zijn, dingen komen op en gaan weer voorbij, je hoeft er niets mee te doen. Je richt je op wat in je aandacht verschijnt, daardoor kun je, je bewust zijn van je fysieke sensaties, gedachten die in je opkomen, emoties, of een bepaald oordeel.